× כניסה הדף שלי יצירת דף אדוויזר להתנתק חיפוש סוכן מודל צ'יליאני השתלמות מודל צ'יליאני גמל גמל להשקעה חסכון לכל ילד יצירת קשר תקנון שימוש
קישורים
הר הכסף הר הביטוח המסלקה הפנסיונית

 

האם המודל של שוקו חזה את רעידת האדמה?

שוקו ביטוח דיגיטלי מציגה חידוש עולמי: ביטוח מבוסס מיקום וסיכון לרעידות אדמה וצונאמי; ברעידת האדמה האחרונה שאירעה בצפון המודל קלע!

Image by Angelo Giordano from Pixabay
Image by Angelo Giordano from Pixabay
שוקו ביטוח דיגיטלי הודיעה לאחרונה על חידוש עולמי מבוסס מפת גוגל, ובסיוע ידע של חוקרים מהמכון הגיאולוגי ומהאוניברסיטה העברית: ביטוח מבוסס מיקום וסיכון לרעידות אדמה וצונאמי

מבדיקה שערכו מפתחי המודל בהמשך לרעידת האדמה שאירעה הבוקר באזור מלכיה לפי המיקום שהתקבל מהמכון הגיאולוגי, קלע והוא אכן מוגדר באופן  אוטומטי כאזור בסיכון גבוה.

לקראת ציון 100 שנה מרעידת האדמה האחרונה, הודיעה שוקו ביטוח דיגיטלי על השקת ממשק טכנולוגי ייחודי, מבוסס גוגל MAP שמייסדיה פיתחו בסיוע ידע של חוקרים מומחים בתחום מדעי כדור הארץ ורעידות אדמה. המודל מחשב בזמן אמת ובאופן אוטומטי עלויות ביטוח לפי רמת הסיכון של המבנה בעת רעידת אדמה וצונאמי. כך, מחשב המודל את ההסתברות של בניין להרס ברעידת אדמה על פי קריטריונים של שנת בניה, גיל המבנה, סוג המבנה, קומות, סוג הקרקע, מרחק (לחות והתבלות) מהים ועוד, ואת הסיכון הספציפי לכל מבנה. 

שוקו הנה חלוצה בתחום ונכון להיום היא הראשונה בישראל שיש לה מודל מפות רעידת אדמה וצונאמי, סוגי אדמה מרחקים בזמן וקילומטרים ממוקדי חירום כמו מדא ובתי חולים על מפה של גוגל לייב. 

"מודל רעידות אדמה שהושק כולל פיצ׳ר של שכבת נחלים שמקנה יכולת אוטומטית, לקבל אינדיקציה על קרבה לנחל וסיכון להצפה ונזק לחנויות בקומת קרקע לגבי כל מבנה. למשל חנויות ברחוב הגעתון בנהריה ולעדכן באופן ממוקד בזמן אמת רק נכסים בסיכון". הדגיש ליאב גפן, מנכ"ל ומייסד שוקו ביטוח דיגיטלי.

היום לפי דיווח של אגף סיסמולוגיה במכון הגיאולוגי בשעה 11:43 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.1  באזור מלכיה, 12.5 ק״מ צפון מערבית מעמיעד. מבדיקה שערכנו המודל קלע, מקור הרעש היה באזור בסיכון גבוה עד גבוה מאוד. מיקום הרעידה מצביע על האפשרות שהשבר מגיע עד לשם או עובר מתחת למלכיה.

"מכיוון שאנו מתקרבים לציון 100 שנה מאז רעידת האדמה הגדולה שאירעה בישראל, הממונה על רשות שוק ההון והביטוח, ד״ר משה ברקת, הצהיר שהרשות בוחנת אפשרויות להחלת ביטוח חובה לרעידת אדמה. 

המודל חוזה פוטנציאל נזק למבנים פרטיים, מסחריים ותשתיות לאומיות, עקב רעידות אדמה בהיקף של 650 מיליארד ש״ח, המודל מבוסס על מיפוי של מעל ל- 1,000,050 בתים פרטיים בישראל כאשר הוא משקלל כל מבנה ומבנה לפי המרחק מאזור סיכון, בהתחשב בשנת הבנייה והמבנה עצמו. המודל מריץ את כל האפשרויות על מיליוני בתים פרטיים בישראל ומחשב את תוחלת הנזק שלו. מדובר בהרס כבישים ותשתיות, ההרס לבתים פרטיים מוערך ב 250-300 מיליארד שח. הנזק הכולל לכלל התשתיות והמבנים הציבוריים העלולים להיהרס מוערך בכ-650 מיליארד ש״ח.

מערכת רעידות האדמה של שוקו יודעת לתמחר בית ספציפי, כך שהמבוטח ישלם בדיוק לפי רמת הסיכון ולא שקל אחד יותר. המטרה שלנו מהיום הראשון היא לרתום את היכולות הפנומנליות שיש לטכנולוגיה להציע, ברמת דיוק מיטבית להוזלת יוקר הביטוח, וגלגול ההנחה לצרכן הסופי״.


אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות


arrow