× כניסה הדף שלי יצירת דף אדוויזר להתנתק חיפוש סוכן מודל צ'יליאני השתלמות מודל צ'יליאני גמל גמל להשקעה חסכון לכל ילד יצירת קשר תקנון שימוש
קישורים
הר הכסף הר הביטוח המסלקה הפנסיונית

 

יותר בנקים מאפשרים ללקוחות פרטיים שירותי ביטקוין

הביקוש למטבעות דיגיטליים בעולם ממשיך לצבור תאוצה, ובחודשיים האחרונים ניתן לזהות מגמה הולכת וגוברת של בנקים נוספים ברחבי העולם הנענים לדרישת ציבור לקוחותיהם ומציעים שירותים הכוללים קניה, מכירה ושירותי משמורת של ביטקוין וקריפטו. בשלב זה, לא קיים אף בנק ישראלי המאפשר ללקוחותיו פעולות מסוג זה, אך מדברי נציבת מס הכנסה לשעבר, טלי בן שחר, יש בהחלט מקום לאופטימיות

Image by Gerd Altmann from Pixabay
Image by Gerd Altmann from Pixabay
בחודש מאי האחרון הכריז Nubank, הבנק הדיגיטלי הגדול בברזיל, כי יחל בקרוב (חודש יולי) לאפשר ל- 53 מיליון לקוחותיו שירותי ביטקוין וקריפטו, הכוללים קניה, מכירה ושירותי משמורת, באמצעות אפליקציית הבנק. כך פורסם באתר "ביטקוין מגזין". עוד עולה מהכתבה כי Nubank יקצה 1% מהונו לטובת אחזקת ביטקוין, באמצעות חברת האם שלו Nu Holdings הנסחרת בבורסת ניו יורק, וזאת במטרה להמחיש את אמונו בביטקוין וכן בפוטנציאל העתידי שלו. יש לציין כי אחת השותפות ב- Nubank הינה חברת האחזקות Berkshire Hathaway, אשר נמצאת בבעלותו של אייל ההון וורן באפט. באפט אשר השמיע לא פעם ביקורות נוקבות על כך ש"הביטקוין לא שווה כלום", בחר בכל זאת להשקיע במיזם פינטק זה בשוק הברזילאי, מסיבות השמורות עימו. בסוף חודש יולי פורסם ב- NeoFeed כי דיויד וולז, מנכ"ל ושותף מייסד של Nubank, מברך על ההישג המרשים של הבנק הדיגיטלי, ולפיו בתוך פחות מחודש מרגע השקת התוכנית החדשנית, הגיע הבנק למיליון לקוחות קריפטו.

גם בשוויץ ניתן לראות התפתחויות בתחום זה. בחודש שעבר הודיע הבנק הקמעונאי השוויצרי החמישי בגודלו וסניף הדואר של זרוע הבנקאות, PostFinance, כי יאפשר ל-2.7 מיליון לקוחותיו לקנות, למכור ולהחזיק ביטקוין ומטבעות קריפטו החל משנת 2024, כך על פי דיווח של SwissInfo.

ומה קורה בצרפת? בחודש שעבר פורסם ב"קוינדסק" כי גם הבנק הצרפתי BNP Paribas עומד להיכנס בקרוב לתחום החזקת מטבעות קריפטו, וזאת באמצעות שותפות עם חברת השמירה השוויצרית לנכסים דיגיטליים מטאקו. מה שהופך עסקה זו למשמעותית במיוחד הינו מעמדו שלBNP Paribas  כאפוטרופוס עולמי ענק עם כמעט 13 טריליון דולר בנכסים בשמירה.

גם בפיליפינים לא שוקטים על השמרים. בנק יוניון, שהינו בנק פיננסי פופולרי בפיליפינים, הודיע ממש בימים אלה כי הוא מתכנן להרחיב בקרוב את שירותי הקריפטו שלו ללקוחות. הכוונה היא לאפשר ללקוחות הבנק לסחור בביטקוין ובמטבעות קריפטו נוספים מבלי להשתמש בארנק נפרד. כך על פי פרסום באתר Bitcoin.com.

מדיווח של AltFi מהימים האחרונים, עולה כי הבנק הדיגיטלי האירופי Revolut, אשר שוויו מוערך בכ- 33 מיליארד דולר, קיבל ממש בימים אלה אישור על ידי רשות ניירות ערך של קפריסין (CYSEC) המתיר לו להציע שירותי קריפטו ברחבי האזור הכלכלי האירופי (EEA), אזור הכולל את 27 המדינות הנמצאות באיחוד האירופי, בתוספת איסלנד, ליכטנשטיין ונורבגיה. היתר זה יאפשר ל-Revolut להציע שירותי קריפטו ל-17 מיליון לקוחותיו ברחבי אירופה.

ומה קורה באומת הסטארט-אפ? עלי לציין בצער כי בתחום הקריפטו, ישראל משתרכת הרחק מאחור. אין כיום אף בנק ישראלי המאפשר שירותי קניה, מכירה או משמורת של קריפטו. יתרה מכך, כל לקוח המבקש כיום להעביר שקלים חדשים מחשבון העו"ש שלו לבורסאות הקריפטו בארץ ובעולם, מוזהר מיד על ידי בנקאי, אשר מבהיר לו כי הבנק לא יאפשר החזרת כספים אלו לחשבון העו"ש בעתיד. ככל הידוע לי, האפשרות היחידה בישראל לרכישת קריפטו עם אחריות לאפשרות קניה (ללא הגבלת סכום), משמורת, מכירה וקבלת השקלים (בניכוי מס כחוק) לחשבון הבנק של הלקוח, מתאפשרת ע"י חברת אלטשולר-שחם הורייזן.

לסיום, אבקש להציג ציטוט אופטימי מדבריה של נציבת מס הכנסה לשעבר, טלי בן שחר, מתוך ראיון שנערך עמה ב"דה מארקר" ביום 13 ליולי, 2022: "אני משוכנעת שהביטקוין הוא פה כדי להישאר. הוא ישמש אמצעי תשלום עם הרבה פחות בירוקרטיה, ומי שימשיך ויחזיק ולא יבהל מהעליות והירידות, יהנה מזה לטווח ארוך".


אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות


arrow