× כניסה הדף שלי יצירת דף אדוויזר להתנתק חיפוש סוכן מודל צ'יליאני השתלמות מודל צ'יליאני גמל גמל להשקעה חסכון לכל ילד יצירת קשר תקנון שימוש
קישורים
הר הכסף הר הביטוח המסלקה הפנסיונית

 

ווישור גלובלטק מתקדמת להשלמת עסקת איילון

הממונה על שוק ההון העניק לחברה את היתרי השליטה; העיסקה תושלם במהלך יוני הקרוב; קיסריה מצטרפת לגרעין השליטה כנגד הקצאת מניות בווישור גלובלטק

ניצן צעיר הרים, יוחנן דנינו ואמיל וינשל ווישור, צלם: רמי זרנגר
ניצן צעיר הרים, יוחנן דנינו ואמיל וינשל ווישור, צלם: רמי זרנגר
קבוצת הטכנולוגיה והביטוח ווישור גלובלטק בע"מ (weSure Global Tech) מתקדמת לקראת השלמת העיסקה לרכישת איילון ביטוח. 

ביום חמישי האחרון התקבלו אישורים נוספים המהווים את התנאים המתלים לביצוע העסקה. בין היתר, העניק הממונה על שוק ההון במשרד האוצר היתרי שליטה לבעלי השליטה בווישור גלבולטק (מייסדי ווישור - אמיל וינשל וניצן צעיר הרים, ולצבי וענת ברק, בעלי חברת קיסריה אלקטרוניקה רפואית החזקות, שחתמה על הסכמים להצטרפותה לגרעין השליטה בקבוצה) באופן שיאפשר להם לשלוט בשתי חברות הביטוח, ווישור חברה לביטוח בע"מ ואיילון חברה לביטוח בע"מ. 

הממונה אף העניק רישיון לחברה הממוזגת שת בחודש אפריל אישרה האסיפה הכללית של בעלי מניות איילון אחזקות את המיזוג עם חברת הבת, איילון חברה לביטוח בע"מ, ומהלך זה, לאחר שיושלם, יהווה "קיפול שכבה" באופן המסדיר את סוגיית חוק הריכוזיות בקשר עם השלמת העסקה.  יקרא איילון חברה לביטוח, כחלק מהמיזוג הצפוי של חברת הביטוח לחברת האם איילון אחזקות.

בנוסף, רשות התחרות נתנה את האישור הנדרש לקיסריה לביצוע הרכישה כחלק ממתווה העסקה. 

weSure Global Tech מציינת, כי קבלת האישורים האמורים מהווה השלמה של התנאים המתלים הנוספים בהסכם איילון, כאשר מועד השלמת העיסקה לרכישת איילון נקבע ונותר ליום 30 ביוני 2022.

יוחנן דנינו, יו"ר ווישור גלולבטק, מסר: "אנו שמחים על קבלת האישורים הנדרשים ונערכים להשלמת העיסקה לרכישת איילון וכן מברכים על כניסתם של צבי וענת ברק לגרעין השליטה בקבוצה. ווישור גלובלטק תכלול עם השלמת העסקה בנוסף לווישור ביטוח גם את איילון ביטוח, שבה רואה הקבוצה לצד מנוע צמיחה, פוטנציאל השבחה רב, סינרגיה בתשתיות התפעוליות והעסקיות, שהשילוב עם הפעילויות הדיגיטלית החדשנית של ווישור, ייצרו להערכתנו ערך מוסף ויאפשרו לקבוצה להציע ללקוחות בישראל ובחו"ל מגוון נרחב של מוצרים ושירותים מתקדמים מכל עולמות הביטוח.

קיסריה העבירה תשלום ראשון של כ-100 מיליון ש"ח

החברה מדווחת עוד, כי בהמשך לקבלת ההיתר, נתקבל התשלום הראשון בסך של כ-100 מיליון שקל מחברת קיסריה אלקטרוניקה רפואית, שבבעלות משפחת ברק,  בהמשך להסכם ההשקעה שנחתם עימה, במסגרתו יוקצו מניות  weSure Global Tech לקיסריה. משפחת ברק אמורה להגיע לאחזקה של כ-39% מהונה של החברה, תמורת השקעה כוללת של כ-270 מיליון שקל.

במסגרת השלמת עסקת איילון, תרכוש ווישור גלבולטק את השליטה (כ-67%) ממניות איילון תמורת סכום של כ-462.7 מיליון שקל. בהקשר זה,  דווח גם כי ביום 19 במאי 2022 נחתמה בין ווישור גלובלטק לבין מנהל העיזבון תוספת נוספת (שניה) להסכם איילון, במסגרתה סוכם כי התמורה בגין הלוואת הבעלים בסך של 55 מיליון ₪ אשר גם היא נרכשה על ידי ווישור גלובלטק, תפרע ב-7 תשלומים שנתיים שווים (במקום 5 תשלומים) וזאת רק החל 1.9.2024 (במקום 1.9.2023). 

עם ההתרחבות הצפויה של קבוצת ווישור גלובלטק לשוק הביטוח האלמנטרי בארה"ב, עשויה הקבוצה להצטרף לחברות ביטוח דיגיטליות נוספות הפועלות בארה"ב. עם זאת, מהחברה נמסר, כי בשונה מחלק מהן, קבוצת weSure Global Tech, הציגה, כבר לאחר שנתיים ראשונות של פעילות, רווח מתחום פעילות הביטוח בישראל ותשואה מרשימה על ההון העצמי של המבטח בשליטתה, נתון תקדימי גם ביחס לזירה העולמית. 

לגרף ווישור גלובלטק לחצו כאן

27 קרנות נאמנות שמחזיקות סה"כ 4.97 מיליון בווישור גלובלטק
קרנות נאמנות שמחזיקות את ווישור גלובלטק. לרשימה המלאה


אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות


arrow