× כניסה הדף שלי יצירת דף אדוויזר להתנתק חיפוש סוכן מודל צ'יליאני השתלמות מודל צ'יליאני גמל גמל להשקעה חסכון לכל ילד יצירת קשר תקנון שימוש
קישורים
הר הכסף הר הביטוח המסלקה הפנסיונית

 

השקעות אלטרנטיביות: קבוצת הראל השיקה 3 קרנות השקעה

השקעות אלטרנטיביות: קבוצת הראל השיקה 3 קרנות השקעה - בתחומי הנדל"ן, הטכנולוגיה ואשראי לא סחיר - בהיקף גיוס כולל של כ-900 מיליוני ש"ח

סמי בבקוב, מנהל חטיבת ההשקעות בהראל. צ: ורדי כהנא
סמי בבקוב, מנהל חטיבת ההשקעות בהראל. צ: ורדי כהנא
לראשונה – קבוצת הראל מאפשרת ללקוחות כשירים להשתתף יחד איתה בהשקעות Co-Invest לא סחירות וליהנות ממערכי האנליזה, המעקב והבקרה של קבוצת הראל.
 
קבוצת הראל השקעות בביטוח ופיננסים הקימה סדרה של קרנות השקעה חדשות עם היקף גיוס כולל של כ-900 מיליוני ₪, שישקיעו יחד עם מוצרי הביטוח והחיסכון ארוך הטווח של קבוצת הראל בנכסי נדל"ן, אשראי לא סחיר, טכנולוגיה ובפרויקטים אחרים. הראל היא קבוצת הביטוח והפיננסים הראשונה בישראל שמציעה מוצרים אלו  ללקוחות כשירים, לתאגידים ולגופים מוסדיים אחרים. מוצר ייחודי זה, מוכר גם בכינוי "קרנות השקעה רוכבות".

תחום ההשקעות האלטרנטיביות בישראל פורח בשנים האחרונות, כשיותר ויותר משקיעים מבקשים לגוון את תיק ההשקעות שלהם לתחום הלא-סחיר. בהשקעות Co-invest שתציע הראל באמצעות קרנות ההשקעה החדשות, נהנים המשקיעים מהעובדה שכל ההשקעות של קרנות ההשקעה המוצעות נבדקות ומאושרות לאחר אנליזה קפדנית בחטיבת ההשקעות בהראל ביטוח אשר הינו גוף מפוקח על ידי רשות שוק ההון, בעל סטנדרטים גבוהים מאוד של בקרה וניהול סיכונים, עם גישה גבוהה לזרם עסקאות איכותי, כאשר קרנות ההשקעה החדשות תקבלנה הקצאה בכל אחת מההשקעות של מוצרי החיסכון לטווח ארוך והנוסטרו של הראל  

השקת הקרנות היא נגזרת של חוזר רשות שוק ההון שפורסם לפני מספר חודשים שלמעשה מאפשר ללקוחות נוספים של הראל ליהנות מיכולות ניהול ההשקעות האלטרנטיביות של חטיבת ההשקעות בהראל ביטוח. חטיבת ההשקעות של הראל תמשיך לבצע השקעות נדלן, אשראי ו PE לא סחירות, ותקצה מכל השקעה רלבנטית לתשקיף הקרנות, חלק מההשקעות אלו.

כאמור, ייחודיותן של קרנות ההשקעה החדשות שהן ישקיעו לצד הראל ביטוח בכל אחת מהשקעות הקרן ויתבססו באופן מלא על יכולות האנליזה, הבקרה, ניהול הסיכונים וזיהוי ההזדמנויות הקיימים בהראל ביטוח. 

קבוצת הראל מנהלת כ-350 מיליארדי ש"ח והיא מהמשקיעים הגדולים והוותיקים ביותר בישראל שפועלת בתחום ההשקעות האלטרנטיביות. לחטיבת ההשקעות של הראל  ניסיון של מעל 20 שנה בהשקעות אלטרנטיביות  בארץ ובעולם והיא מנהלת השקעות לא סחירות בהיקף של כ-65 מיליארד ש"ח הכולל בעיקר אשראי לא סחיר, השקעות נדל"ן, תשתיות וקרנות השקעה.

מהלך זה הוא המשך של מהלך קודם שביצעה הראל לפני כ-3 שנים בו נכנסה הראל לתחום ההשקעות האלטרנטיביות ללקוחות באמצעות "הראל פיננסים אלטרנטיב" וזאת תוך הישענות על הניסיון, העוצמה וההיכרות של קבוצת הראל עם התחום. עד היום, השיקה הראל פיננסים אלטרנטיב שלוש קרנות השקעה בנכסים אלטרנטיביים – האחת קרן אקוויטי בנדל"ן בארה"ב (כ-50 מיליון דולר), השנייה קרן חוב לנדל"ן בארה"ב (כ-130 מיליון דולר) והשלישית שהושקה רק באחרונה מתמחה בהשקעות חוב לנדל"ן במערב אירופה. השקעותיהן של הקרנות מנוהלות בנפרד מהשקעותיה של הראל ביטוח, בהתאם למדיניות השקעות נפרדת וצוות ניהול השקעות נפרד. 

גבי מושייב מנכ"ל חברת הראל פיננסים אלטרנטיב ציין: "תחום ההשקעות האלטרנטיביות התרחב מאוד בשנים האחרונות ואף עשוי להמשיך ולגדול בעיקר נוכח הריביות הנמוכות בשווקים והתנודתיות הצפויה בהן. אנו, בהראל, מנגישים לציבור הלקוחות הכשירים, מוסדיים ותאגידים את תחום ההשקעות הלא סחירות תוך הסתמכות על הידע והניסיון הרב של הראל בתחום. הגדלת מגוון ההשקעות המבוצע כעת באמצעות השיתוף עם הראל ביטוח, יאפשר ללקוחות לבנות תיק אלטרנטיבי מגוון הכולל השקעות באשראי לא סחיר, בנדל"ן ובטכנולוגיה בהתאם להעדפותיו של כול לקוח".

סמי בבקוב, מנהל חטיבת ההשקעות בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים ציין: "מעמדה של הראל כקבוצת הביטוח הגדולה בישראל עם תיק הנכסים הלא סחיר הגדול מבין הגופים המוסדיים בישראל ועם המומחיות הגדולה שצברה הראל בתחומי האשראי, ה PE והנדל"ן בארץ ובחו"ל, מאפשרים לנו להציע ללקוחותינו ולסוכנינו מגוון  רחב ביותר של מוצרים, וחשיפה לפרויקטים ייחודיים. 3 הקרנות אותן אנו מתכננים להשיק ישתתפו בהשקעות האלטרנטיביות אותן מבצעת חטיבת ההשקעות בשגרה ולמעשה יקבלו הקצאה בכל השקעה רלבנטית לפי הכללים שנקבעו בחוזר רשות שוק ההון בנדון. היכולת המקצועית של אנשי חטיבת ההשקעות ותהליכי קבלת ההחלטות ישרתו כעת לקוחות נוספים ללקוחותינו בחסכון ארוך הטווח"


אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות


arrow