× כניסה הדף שלי יצירת דף אדוויזר להתנתק חיפוש סוכן מודל צ'יליאני השתלמות מודל צ'יליאני גמל גמל להשקעה חסכון לכל ילד יצירת קשר תקנון שימוש
קישורים
הר הכסף הר הביטוח המסלקה הפנסיונית

 

רשות שוק ההון || חידוש חוזה ביטוח >> הוראות שעה

נוכח מצב החירום שנוצר בעת הזו, מוצע לאפשר לחברות הביטוח לחדש כיסוי ביטוחי למבוטח בטרם קבלת הסכמתו, אף לתקופה העולה על 21 הימים המצוינים בחוזר ולפרק זמן ארוך מזה שהודיעה למבוטח בהודעה על תום תקופת הביטוח.


בתוקף סמכותי לפי סעיף 2(ב) לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981, ולאחר התייעצות עם הוועדה המייעצת, אני מורה כדלקמן:

  1. כללי

חוזר ביטוח  2014-1-6 שעניינו "חידוש חוזה ביטוח" קובע הוראות לעניין אופן חידוש חוזי ביטוח ומתן הודעות בעניין תום תקופת הביטוח, כמפורט בחוזר האמור.

על רקע המשך התפשטות וירוס הקורונה בישראל והשלכותיו, העלייה בתחלואה והאפשרות כי יוטלו הגבלות נוספות כאמצעי להתמודדות עם עלייה זו, ובהמשך להתקנת תקנות שעת חירום (נגיף קורונה החדש – הגבלת פעילות), התש"ף-2020, מיום 21 במרץ 2020, ומתוך ראיית הצורך של חברות הביטוח לפעול במהירות להתמודדות עם השלכות המצב תוך מגבלות על פעילותם כתוצאה מהמצב, עלה הצורך לתקן את חוזר חידוש בדרך של מתן הוראת שעה על מנת לאפשר למבוטחים לבצע ניהול סיכונים מושכל ולהשבית כיסויים ביטוחיים וכן לאפשר לחברת הביטוח להאריך את תקופת החידוש מעבר לימים שצוינו בהודעה על תום תקופת הביטוח וזאת במצב בו לא הצליחה ליצור קשר עם המבוטח. בהתאם ביום 16 באפריל 2020 תוקן חוזר חידוש כאמור. ביום 16 ביולי 2020 פגה הוראת השעה, עם זאת לאור העובדה שהמצב המיוחד המשק נמשך על רקע המשך התפשטות וירוס הקורונה, מוצע להאריך את הוראת השעה לפרק זמן נוסף.

  1. הוראות

בחוזר ביטוח 2014-1-6 שעניינו "חידוש חוזה ביטוח" (30.09.2014) יבואו השינויים המפורטים בתיקוני מהדורה, בנספח לחוזר זה.

  1. תחילה

תחילתו של חוזר זה ביום פרסומו והוא יעמוד בתוקף עד ליום 31 בדצמבר 2020.

 

דברי הסבר

לסעיף 2א

  1. נוכח מצב החירום שנוצר בעת הזו ועל מנת לאפשר למבוטחים לבצע ניהול סיכונים מושכל תוך היוועצות בגורם מקצועי, המסביר להם את ההשלכות למהלך ביחס לסיכונים הנותרים גם בתקופה זו בה עסקים רבים אינם פעילים או לחלופין פעילים באופן חלקי. מוצע לאפשר לחברות הביטוח, המעוניינות בכך, להשבית פוליסות ביטוח באופן מלא או חלקי במטרה להקל על מבוטחים שלא נדרשים בכיסוי ביטוחי באמצע תקופת הביטוח ומעוניינים לחסוך בהוצאות הביטוח. ההשבתה האמורה תבוצע בהתאם לאופי הכיסוי וצרכי המבוטח כאשר בכיסויים מסוימים ניתן יהיה להסיר סיכונים מכוסים או להפחית סכומי ביטוח בעוד בפוליסות אחרות, כגון פוליסות חבויות, ניתן יהיה להפחית את גבול האחריות.
  2. על מנת שהמבוטח יוכל לכלכל צעדיו באופן מחושב, נדרשת חברת הביטוח להציג למבוטח את פירוט הכיסויים שנשארים בתוקף וכן את החיסכון הכספי שנוצר לו כתוצאה מהשבתת הפוליסה. מצופה מחברת הביטוח או מי מטעמה להסביר למבוטח את המשמעויות של ההשבתה טרם ביצועה.

לסעיף 4

נוכח מצב החירום שנוצר בעת הזו, מוצע לאפשר לחברות הביטוח לחדש כיסוי ביטוחי למבוטח בטרם קבלת הסכמתו, אף לתקופה העולה על 21 הימים המצוינים בחוזר ולפרק זמן ארוך מזה שהודיעה למבוטח בהודעה על תום תקופת הביטוח. אפשרות זו מייצרת למבוטח כיסוי ביטוחי ולמנוע מצב של חשיפה והיעדר כיסוי בשל חוסר במשאבים ליצירת קשר עם מבוטחים.

 

לסעיף 5

נוכח מצב החירום שנוצר בעת הזו, הפכה האפשרות בהשבתת פוליסה לרלוונטית גם לענפי ביטוח נוספים. על כן מוצע לאפשר לחברת ביטוח לבצע השבתת פוליסה באופן מלא או חלקי גם בביטוח בתי עסק וביטוחי אחריות כלפי צד שלישי.

 

 


אין לראות בכתבה המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות


arrow